26 Ocak 2014 Pazar

Cle#2 İnsanın Dört Zindanı - Dr. Ali Şeriati

Dr. Ali Şeriati'nin Nisan 1981'de Almanya'da bir üniversitede yaptığı konuşmanın Hüseyin Hatemi tarafından Türkçe'ye çevrilmiş metni aslında okuduğum. Bugün bir arkadaşım bıraktı, bir saat içinde de bitirdim. 61 Sayfa olduğu için de kitap olarak sayabilir miyiz bilmiyorum. Saymak da değil derdim aslında, söylemlerinin ilham vericiliği. Din için insan-beşer ayrımı nedir? Beşer'in insan olma yolundaki dört zindanı yani saplanıp kaldığı ve ötesini düşünmeye kendini zorlamadığı inanışları; "biyoloji" sosyoloji" "materyalizm" ve "tarihçilik" neden zindan olarak tarif ettiği gibi düşündürücü mevzular var

Beşer ile insanın ayrımını kısaca söyleyerek kitaba ilginizi çekmeye çalışayım; beşer olduğumuz organik yaratıktır,  hayvanlar aleminin kordalılar (Chordata) şubesinin memeliler sınıfına ait türdür. İnsan ise olunan bir şeydir. Tüm engellere rağmen olunabilen bir şeydir.

Çok hızlıca okudum, ama bence bir kaç kere okunulması, tartışılması, düşünülmesi gereken bir kitap. Muhtemelen Ali Şeriati'nin diğer kitapları gibi.

1 yorum:

  1. o kitap sayılmaz ben baştan söyleyeyim de ! :)) bu arada her okuduğumuzu yazacağız mı yahu buraya? berre çıtayı çok yükseltiyorsun :) ben de başarısız bir lady chatterley'in aşığı okuma girişimimden sonra şu anda ferhan şensoy - kalemimin sapını gülle donattım'ı bitirmek üzereyim. sonra lady chatterley'İn aşığına devam... herkese selamlar.

    YanıtlaSil